به شخصی گفته می شود که در سایت شرکت ثبت نام کرده و اولین فروش خود را به انجام رسانده و همچنین مسئولیت ارائه، معرفی و فروش محصولات شرکت را به عهده می گیرد و در قبال فروش محصولات، از شرکت پورسانت دریافت می کند.
مشتری خرده فروشی :
مشتری های خرده فروشی افرادی هستند که به عنوان مصرف کننده نهایی، کالای خود را به مشاور فروش تکسو سفارش می دهند و مشاور فروش شرکت بعد از گرفتن کالا از شرکت آن را به مشتری خرده فروشی تحویل می دهد.
مشتری ترجیحی در حقیقت مشتری خرده فروشی می باشد که در سایت شرکت ثبت نام کرده است. این افراد توانایی جذب هیچ فرد دیگری را ندارند و صرفا جهت خرید کالاهای شرکت به سایت مراجعه می کنند. خرید این مشتری به عنوان رقم واجد صلاحیت مشاور فروش محسوب نمی گردد و کاملا به عنوان یک مشتری در طرح سوددهی شرکت لحاظ شده است. همچنین صرفا از 5 درصد تخفیف خرده فروشی بهره مند می شوند و هیچگونه پاداش یا پورسانت دیگری دریافت نمی کنند.
واجد صلاحیت شدن :
هر شخص جهت واجد صلاحیت شدن دریافت پورسانت باید هر ماه حداقل 100,000 تومان (مبلغ پرداختی به غیر از مالیات و هزینه ارسال) از کالاهای شرکت را به فروش برساند تا به عنوان مشاور فروش فعال در نظر گرفته شده و می تواند تمامی کارمزدهای مجموعه ای خود را دریافت کند و در غیر اینصورت مشاور فروش غیر فعال بوده و فقط کارمزد خرده فروشی دریافت میکند.
امتیاز فروش (PV):
هرکالا دارای یک ارزش امتیاز ثابت است که ملاک ارتقا رتبه در طرح سوددهی می باشد و با تغییر قیمت محصول تغییر نمی کند.
ارزش فروش (SV):
هرکالا دارای یک ارزش فروش می باشد که تمامی پرداخت ها در طرح سوددهی برحسب ارزش فروش هر کالا می باشد و با تغییر قیمت ها متناسب با قیمت روز تغییر خواهد کرد.
گروه فروش جداشده:
به گروه فروشی گفته میشود که امتیاز کل آن بالاتر از PV 10000 باشد.
گروه فروش شخصی:
به تمام فروش گروه زیر مجموعه یک مشاور فروش بعلاوه فروش خود مشاور به غیر از فروش گروه های جدا شده مشاور گفته مي شود.
نکات مهم:
هرفروش کالایی که مستقیما توسط خود مشاور فروش انجام می شود، شامل سود خرده فروشی می شود.
به عنوان مثال کالایی که به قیمت مشاور فروش 100 هزار تومان خریداری می شود، مشاور فروش به قیمت مصرف کننده 105 هزار تومان می فروشد. و شامل 5% سود فروش شخصی می شود.
پاداش خرده فروشی :
همچنین هر مشاور فروش طبق جدول، درصدی از ارزش فروش مجموع خرده فروشی خود را به صورت پاداش خرده فروشی دریافت می کند.
پاداش افتراقی :
هر مشاور فروش اختلاف درصد جدول زیر را که بر حسب حجم فروش گروهی وی می باشد، با مشاوران فروش زیر مجموعه خود از ارزش فروش دریافت می کند.
TEAM WORK
نکته :
با جذب مشتری در برنامه موفقیت شرکت هر مشاور می تواند تنها از ارتقاء در صد و در نتیجه افزایش درآمد استفاده کند. برای دست یابی به رده به ویژه رده مربوط به 25 درصد که به عنوان فرد جدا شده در نظر گرفته می شود فرد می بایست به طور کامل 10 هزار امتیاز را کسب کند
پاداش جداشونده :
زمانی که یکی از گروه های فروش زیر مجموعه هر مشاور فروش به رده 25 درصد رسید به عنوان گروه جداشونده در نظر گرفته شده و 9% از ارزش فروش حجم فروش آن گروه به عنوان پاداش به وی پرداخت می شود.
هر مشاور فروش می تواند با تلاش مستمر خود به رده های زیر طبق تعریف دست پیدا کند.
نکته 1: پاداش های رده های مدیریتی به صورت یک بار پرداخت بوده و فقط در زمان دستیابی به رده پرداخت می شود.
نکته 2: رتبه های دارای شرط امتیاز کل گروه فروش، 50 درصد از امتیاز آن می تواند در یک شاخه باشد و مابقی باید در شاخه های دیگر باشد.
مشاورانی که در ماه دارای شرایط زیر باشند، پاداش ماهیانه دریافت می کنند.
نکته: هر مشاور فروش فقط بالاترین پاداش احراز شده از پاداش های ماهیانه را دریافت می کند.
پاداش پویا :
مشاوران فروشی که حداقل دارای 3 شاخه 4000 امتیازی باشند به ترتیب فروش بالاتر از ارزش فروش شاخه دوم 4 %، از شاخه سوم 3 % و از شاخه چهارم به بعد 2 % دریافت می کنند.