سبد خرید
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

قوانین انبارداری و حمل و نقل

مقررات و قوانین انبار‌داری شرکت تکسو

 

سیستم انبارهای تکسو جهت بهینه‌تر شدن فرایند ارائه خدمات، مطابق با آخرین استانداردهای انبارداری و انبار‌گردانی بروز شده است. تکسو با حفظ و نگهداری کالا طی فرایندی توسعه‌‌یافته در تلاش است تا با نیاز‌سنجی به‌موقع در ارائه خدمات، مؤثر واقع شود.

شرکت تکسو، فرایند انبار‌داری و مقررات مربوط به آن را با استناد به شرایط " ایمنی، سلامت و نگهداری محصول و یا کالا " و در جهت ارتقای کیفیت خدمات خود و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، به دو مرحله تقسیم می‌نماید.

در مرحله اول انبارداری؛ بسته‌بندی و توزیع کالا با رعایت شرایط نگهداری و سلامت آن همراه با حفظ ارزش مادی و معنوی انجام می‌شود.  

مرحله دوم انبارداری (ارسال و یا تحویل حضوری محصولات)؛ از زمان ثبت سفارش نهایی محصول توسط مشتری، به اجرا درآمده و فرایند گردآوری و بسته‌بندی نهایی طی می‌شود. این مرحله با شرایط و مقررات کاربر‌محور و در جهت ارائه خدمات بهینه‌ به شرح زیر اجرا و انجام می‌شود:

  • تمامی محصولات تکسو دارای بسته‌بندی اختصاصی می‌باشند؛ اما برای ارسال بهینه و جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، محصولات قبل از ارسال به‌صورت یکپارچه بسته‌بندی‌شده و پس از تفکیک و بازبینی و مطابقت با فاکتور ثبت سفارش، به سیستم ارسال تحویل داده می‌شوند.
  • تمامی کالاهایی که به‌صورت پیش‌فرض دارای بسته‌بندی هستند، نیاز به بسته‌بندی مجدد دارند مگر در مواردی که استثناء تلقی ‌شوند.
  • سفارشات کالایی بزرگ نباید در یک بسته‌بندی واحد قرار بگیرند و با توجه به اندازه، وزن، شرایط جابه‌جایی و شکل و بر اساس "استاندارد سهولت و سلامت" با دستورالعمل جاری تکسو، بسته‌بندی خواهند شد.
  • کلیه مرسولات سفارش داده‌شده با بسته‌بندی مناسب و مقاوم، طبق مقررات رایج تحویل کالا و با توجه به شرایط عمومی مقاصد رهسپاری و نوع سرویس، توسط وسایط نقلیه پستی، خطوط ریلی، کشتی و هواپیما آماده تحویل و یا ارسال می‌شوند.

 

سیستم تحویل کالای تکسو

فرایند انبار‌داری با شاخص‌های کاربر محور، از رسالت‌های تکسو است و برای توسعه این مهم، فرایند ارسال با‌ توجه به گستردگی مخاطبان به روش‌های زیر انجام می‌پذیرد:

الف- تحویل حضوری از طریق سیستم تحویل کالای آنی تکسو (ست‌کات)

ب- ارسال مرسوله پستی از طریق پست رسمی جمهوری اسلامی ایران + کد پیگیری ارسال مرسوله

ج- ارسال مرسوله پستی برای شهروندان تهرانی (فقط مناطق 22 گانه تهران) از طریق پیک موتوری

 

راهنمای ثبت سفارش

1- ثبت سفارش نهایی محصول در سایت تکسو، معیار تحویل کالا و یا ارسال آن برای کاربران و مشتریان است. در موارد خاص مانند عدم دریافت کالای حضوری، عدم دریافت در زمان مقرر کالا، عدم درج صحیح آدرس پستی، عدم حضور در زمان تحویل کالا و غیره که با عدم ارسال کالا در ثبت سفارش مواجه باشیم، از تاریخ ثبت سفارش بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، انبار‌داری مرسوله برای کاربران تا دو ماه به‌صورت کاملاً رایگان در نظر گرفته شده ‌است. بدان معنا که با بررسی کارشناسان تکسو، در صورت ناموفق بودن دریافت از سوی مشتریان و یا عدم ارسال سفارش ثبت‌شده تا دو ماه هیچ‌گونه هزینه انبار‌داری برای محصول در نظر گرفته نمی‌شود و بسته موردنظر به‌صورت بسته‌بندی، آماده دریافت حضوری و یا ارسال خواهد بود. در موارد پستی، هزینه ارسال مجدد بسته به عهده گیرنده خواهد بود.

2- با استناد به رعایت استانداردهای نگه‌داری و انبار‌داری کالا، اگر تحویل کالایی بیش از دو ماه زمان برده‌ باشد، با ورود به هر ماه جدید؛ 25 % از ارزش سبد سفارش به‌عنوان هزینه انبارداری محاسبه خواهد شد. بدیهی است با اتمام ماه ششم از زمان ثبت سفارش نهایی، سبد سفارش بر اساس هزینه‌های انبارداری مرسوله مستهلک خواهد شد.

3- هزینه انبارداری برای سفارش دریافت نشده به‌صورت ماهانه از ارزش کالا کسر خواهد شد و ورود به ماه جدید به‌منزله یک ماه کامل خواهد بود و برآورد روزانه در این محاسبه انجام نمی‌گیرد. 

4- با گذشت 185 روز تقویمی از تأیید نهایی ثبت سفارش، فاکتور کالا وضعیت مختومه را خواهد داشت.

5- تعهد تکسو به مشتریان و کاربران خود، تحویل و یا ارسال بسته ثبت سفارش نهایی شده در موعد مقرر می‌باشد. در صورت عدم پیگیری از سوی مشتریان، مسئولیت بر عهده شخص حقیقی و یا حقوقی مندرج در فاکتور به‌عنوان سفارش‌دهنده می‌باشد.

6- در تکسو سیستم تحویل حضوری و آنی کالا و همچنین ارسال از طریق پست پیشتاز و یا پیک موتوری (فقط برای مناطق 22 گانه تهران) ایجاد و پشتیبانی شده است. شما می‌توانید با انتخاب شیوه ارسال مناسب، ساده‌ترین گزینه‌ برای دریافت کالای خود را انتخاب نمایید.

7- هزینه ارسال مرسوله به‌عنوان یک مزیت رقابتی بسیار ویژه برای کاربران و مشتریان تکسو به‌صورت رایگان در نظر گرفته می‌شود. با توجه به تقبل تمام هزینه ارسال داخل کشوری از سوی تکسو، در صورت عدم دریافت کالا از سوی کاربر و بازگشت کالای ارسالی، هزینه ارسال مجدد بر عهده کاربر و مشتری خواهد بود.

8- مکان تحویل کالا با انتخاب و تأیید نهایی کاربران همراه است. شما می‌توانید تا قبل از ثبت سفارش نهایی از قسمت ارسال نسبت به انتخاب آدرس دقیق ارسالی به ‌همراه کد پستی اقدام و یا آن را ویرایش نمایید.

9- در صورت انتخاب ارسال مرسوله پستی از طریق پست پیشتاز، می‌توانید از طریق وب‌سایت و سامانه رهگیری ارسال مرسولات پست رسمی جمهوری اسلامی ایران، هرگونه تغییر وضعیت و مراحل ارسال کالا تا رسیدن به مقصد را مشاهده و گزارش‌گیری نمایید.

10- به همراه داشتن شماره سازمانی / مدرک شناسایی معتبر، شماره فاکتور و شماره ثبت سفارش هنگام تحویل‌ حضوری الزامی است.

11- در صورت ثبت سفارش اشتباه و یا وارد کردن آدرس اشتباه برای ارسال مرسوله از طریق پست ، یک ساعت فرصت پیگیری تلفنی و تصحیح برای کاربر محفوظ خواهد بود. با تمام شدن مدت زمان تصحیح در ‌صورت عدم همکاری یا پیگیری مشترک، هزینه ارسال مجدد در موارد ارسال پستی به‌صورت کامل بر عهده مشترک خواهد بود. در موارد ثبت سفارش در خارج از ساعات اداری ( 8 الی 18)، مهلت ارسال درخواست رسیدگی تا ساعت 8:15 صبح روز بعد اعتبار خواهد داشت.

12- کالاهای مرجوعی

در صورتی‌که کالا به دلایل زیر دچار ایراد شده باشد مرجوع خواهد شد، مواردی به‌غیر از لیست زیر در طبقه‌بندی مرجوع کالا نخواهد بود:

  • مشکلات فنی / معیوب بودن کالا
  • مغایرت محتوای مرسوله با لیست ثبت سفارش نهایی شده
  • مغایرت لیبل ارسال یا محصول
  • کالای استفاده شده
  • کالای غیر استاندارد
  • آسیب فیزیکی کالا با بسته‌بندی سالم همراه با مستندات تصویری باز شدن بسته‌بندی در لحظه تحویل

 

اطلاعات تحویل حضوری و ارسال مرسولات پستی

طبق استانداردهای آدرس‌نویسی، آدرس صحیح عبارت است از :

نام استان و شهر مربوطه،  محله، خیابان، خیابان و یا معبر (کوچه) منشعب از خیابان، پلاک شهرداری، طبقه و واحد، نام و نام‌خانوادگی فرستنده و گیرنده،  شماره کد پستی،  شماره تماس ضروری جهت اطلاع‌رسانی سریع

  • در درج آدرس ارسال لطفاً دقت لازم را مبذول دارید.
  • انتخاب و ثبت آدرس دقیق از مبانی ثبت سفارش از سوی کاربر و در محدوده تعهدات مشتریان است.

 

بیمه مرسولات ارسال از طریق پست جمهوری اسلامی ایران

کلیه مرسولات پستی بیمه عمومی بوده و طبق درخواست فرستنده و با پرداخت وجه بیمه اضافی تا مبلغ ارزش واقعی مرسوله(نرخ اظهارشده فرستنده) بیمه هستند و در صورت مفقود شدن یا هرگونه صدمه به مرسوله در بخش اول کرایه پستی و ارزش مرسوله (بیمه عمومی) تا سقف مبلغ 8.000.000 ریال و در بخش دوم (بیمه اظهار شده)، ارزش مرسوله با ارائه فاکتور و عرف بازار، خسارت پرداخت می‌شود.

 

در ادامه در زمینه خدمات پستی خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران، بعد از انتخاب این گزینه و پیگیری، هزینه پستی اعلام خواهد شد و مرسوله بعد از هماهنگی با سفارش دهنده ارسال خواهد شد.

برای مشاهده آخرین تغییرات و اطلاعات مرتبط با ارسال خارج از کشور می‌توانید تعرفه‌های پست جمهوری اسلامی ایران را از اینجا مطالعه فرمایید.

 

 پرسش و پاسخ  ارسال مرسولات پستی با توجه به قوانین و مقررات

برای استفاده از خدمات رهگیری مرسولات ثبتی شرکت ملی پست، فرستنده یا گیرنده باید قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله را در اختیار داشته‌ باشد. پس از آن به سامانه رهگیری مرسولات پستی به نشانی tracking.post.ir مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه، مرسولات خود را در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع، رصد و رهگیری کند.

در ادامه همچنین برخی دیگر از پرسش‌های احتمالی کاربران و مشتریان تکسو در استفاده از خدمات شرکت ملی پست که سایت این شرکت پاسخ داده ‌است، مورد بررسی قرار می‌گیرند:

 

 1. علت برگشت مرسولات چیست؟

مرسولات پستی که به دلایل مختلفی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل ‌مکان گیرنده، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و ... توزیع نمی‌شوند، بعد از تأیید به فرستنده مرسوله بازگردانده می‌شوند.

 

2. مهلت نگهداری مرسولات پستی چقدر است؟

مرسولات پستی، مدت زمان مشخصی (به‌عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا 5 روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده محترم در باجه نگهداری می‌شود.) جهت تحویل به گیرنده در محل اداره پست (باجه معطله) نگهداری می‌شوند که مشتری می‌تواند به استناد نشانی مندرج روی اطلاعیه ورود، به اداره پست مراجعه کرده و نسبت به دریافت مرسوله ثبتی خود اقدام نماید.

  

3. آیا گیرنده می‌تواند شماره تلفن پستچی محل اقامت خود را داشته‌ باشد؟

گیرنده مرسوله می‌تواند با تماس با اداره پست محل اقامت خود نسبت به دریافت شماره تلفن همراه پستچی اقدام نماید.

 

4. در صورتی که گیرنده حضور نداشته باشد، سرنوشت مرسوله چه می‌شود؟

برای تحویل مرسولات ثبتی، پستچی به نشانی گیرنده مراجعه می‌کند؛ چنان‌چه گیرنده به هر علتی در نشانی مندرج روی مرسوله حضور نداشته ‌باشد؛ پستچی اقدام به صدور اطلاعیه ورود کرده و به اطلاع گیرنده هم می‌رساند در روز و ساعت مشخصی مجدداً جهت تحویل مرسوله اقدام کند در صورتیکه در مراجعه بعدی هم تحویل مرسوله انجام نشود، پستچی اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد کرده و از گیرنده تقاضا می‌شود تا به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه و نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام کند. این اطلاعیه ورود در صندوق پستی مکان مورد نظر و یا هر محل دیگر در‌ دسترس گیرنده قرار داده می‌شود.