مقررات بند ط ماده 9

ماده 9- شرکت بازاريابي شبکه اي موظف است موارد زير را در فرآيند بازاريابي شبکه اي رعايت نمايد:

 

ط – درصورت فسخ قرارداد بازارياب، باز پس گرفتن محصولات فروخته شده (حداکثر طي 12 ماه منتهي به تاريخ فسخ قرارداد) که قابل فروش مجدد است واسترداد مبلغ دريافتي کالاي مرجوعي منهاي هزينه ارسال و باز پس فرستادن کالا و سود خرده فروشي تعلق گرفته شده به بازارياب از قيمت براي مصرف کننده و ماليات غير قابل استرداد.

تبصره- شرکت بازاريابي شبکه اي مي تواند کميسيون پرداخت شده در ازاي فروش کالاي مرجوعي را از کميسيون بعدي بازاريابان سطوح بالاتر کسر نمايد.

 

 

قوانین و مقررات شرکت تکسو

قوانین شرایط خرید، توزیع و عودت کالا :

 

بند چهار- شرایط و نحوه عودت کالاها:

 بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امکان باز پس‌گیری محصولات فروخته شده وجود دارد، اما اعمال این حق تابع شرایط و ضوابط مضبوط است. این شرایط عبارتند از اینکه مشاور فروش از تاریخ فسخ قرارداد خود حداکثر 12 ماه فرصت دارند که در آن بازه زمانی اقلام خریداری شده را عودت دهند، بدیهی است در صورتی امکان عودت وجود دارد که محصولات فروخته شده دچار افت کیفیت، انقضای مدت و موارد مشابهی که مانع فروش مجدد آنها هستند نشده باشند؛ در این صورت و یا پس از گذشتن بازه زمانی 12 ماه شرکت مسئولیتی در قبال تحویل کالاهای فروخته شده ندارد.

 

تبصره1: در صورت درخواست باز پس‌گیری مبالغی که پیشتر به عنوان کسب درآمد مشاوران فروش به فرد متقاضی عودت پرداخت کرده است از مبلغ کل کالا کسر شده و مبالغ باقی مانده به وی مسترد می‌شود.

تبصره2: در صورت مشاهده هر گونه نقص یا وجود هر نوع شواهدی مبنی بر استفاده از کالا، بازپس‌گیری امکان نداشته و درخواست متقاضی رد می‌شود.

 تبصره3 : شرکت مي تواند کميسيون پرداخت شده در ازاي فروش کالاي مرجوعي را از کميسيون بعدي بازاريابان سطوح بالاتر کسر نمايد.