سبد خرید
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

پدیده ای در عرصه مدیریت بازرگانی با هدف حذف واسطه هاست


در بازاریابی شبکه ای قانونی، خریدار محصول را در مدت زمان بسیار کوتاه دریافت می کند و در هر زمانی که اراده کند، می تواند محصول خود را در هر جایی از دنیا به فروش رساند.

 

به گزارش کاوشگران روابط عمومی ، بازاریابی شبکه ای، پدیده ای در عرصه مدیریت بازرگانی با هدف حذف واسطه هاست و بعد از چند سال پشت سر گذاشتن کش و قوس های اداری در وزارت خانه های مربوطه، بالاخره مجوز آن صادر شد و بزرگان این رشته وارد کارزار شدند .

بازاریابی شبکه ای علمی قابل تدریس و آموزش است و اگر به صورت اصولی، قانونی و منطقی اجرا شود، می تواند اقتصاد کشور را بهبود بخشد .

در بازاریابی شبکه ای قانونی، خریدار محصول را در مدت زمان بسیار کوتاه دریافت می کند و در هر زمانی که اراده کند، می تواند محصول خود را در هر جایی از دنیا به فروش رساند .

اقدام هوشمندانه جمهوری اسلامی در تنظیم کامل قوانین در زمینه بازاریابی شبکه ای و صدور مجوز برای متقاضیان، ضمن ایجاد اشتغال برای همگان، زمینه مبارزه با شرکت های مفسد هرمی را هم فراهم کرده است؛ امری که از خروج ارز از کشور، ایجاد مشاغل کاذب و صدمه دیدن اقتصاد خانواده ها و کشور جلوگیری می کند .

بازاریابی شبکه ای در سایر کشورهای دنیا سال هاست رواج دارد ولی در کشور ایران از سال ۹۱ قانونمند شده است و برخی شرکت ها فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این باره به خراسان رضوی گفت: بازاریابی شبکه ای در زمینه توزیع کالا انجام می شود. تاکنون این نوع بازاریابی در حال ساماندهی و قانونمند شدن بوده است .

مهندس علیرضا سالاری افزود: بازاریابی شبکه ای، نوعی روش فروش محصول است که شرکت هایی که از این روش استفاده می کنند، به عنوان بازاریاب به دور از مکانی ثابت برای فروش محصول به مصرف کننده اقدام می کنند.وی یادآور شد: بازاریاب امکان فروش چند سطحی و دریافت پورسانت از فروش را دارد و در قبال فروش کالا پورسانت می گیرد.وی متذکر شد: کالاهایی که هر شرکتی می تواند عرضه کند توسط دبیرخانه کمیته نظارت در تهران تعیین می شود و کمیته نظارت هم متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و اطلاعات دادگستری است .

وی گفت: مورد مهمی که در فرآیند بازاریابی شبکه ای موثر است، قیمت کالاهاست که نباید گران تر از نرخ متعارف بازار باشد و نباید سرمایه گذاری با اجبار باشد.در این زمینه تاکید بر خرده فروشی کالاست نه عمده فروشی.وی افزود: محاسبه و پرداخت پورسانت ها براساس فروش کالاهاست و هیچ مصرف کننده ای مجبور به خرید در این شبکه نیست و مبالغ پرداختی به افراد هم براساس قیمت فروش کالاست .

وی با اشاره به این که با شرکت هایی که در سامانه شبکه ای ثبت نشده باشد و اقدام به فعالیت کند برخورد قانونی می شود، افزود: چون نظارت ها به طور متمرکز از تهران انجام می شود، آماری از تخلفات و افرادی که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند، نداریم .

وی با اشاره به اینکه نظارت ها به صورت شبکه ای است، عنوان کرد: نظارت ها مجازی است و بر نحوه فعالیت افراد کاملا نظارت می شود و اسامی شرکت های مجاز در آدرس  www.networkting.moc.gov.ir موجود است.وی با اشاره به این که فعالیت بازاریابی شبکه ای از سال ۹۱ به طور رسمی آغاز شده است، افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا سال هاست که این نوع فعالیت آغاز شده است. اگر این فعالیت اقتصادی و بازاریابی در کشور ما هم رواج پیدا کند، تحول شگرفی در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری کاوشگران روابط عمومی

آدرس منبع خبر